top of page
Vyhledat

Čas udělat si pořádek

Dění posledních dní, ba týdnu se nezdá moc růžové. V České republice více než koronavirus nás ochromuje panika, strach, nejistota. A není se čemu divit. Jsme lidské bytosti a ve vypjatých situacích, více než kdy jindy, se nám roztáčí mysl a necháváme se ji ovládat.


Ze začátku jsem sama byla skeptická vůči opatřením naší vlády. S každým dalším dnem se mi však mysl roztáčela a prosté zajít si nakoupit najednou bylo zalité obavami a nejistotou - ač už na podvědomé úrovni. Vnímala jsem, jak si najednou všímám každého dotknuti dlaní oka či každého píchnuti v boku. Pomohl mi však odpočinek. Kvůli vysokému pracovnímu nasazení za poslední měsíc, stresovým situacím, služebním cestám, jsem neměla čas ani na chvíli vydechnout. Tato únava a nedostatek spánku mě doslova na celý víkend odpojily od reality i sebe sama.



Projasnění mysli


Dnes ráno jsem vstala s až neuvěřitelnou chutí a energii do života. Pocítila jsem obrovskou vděčnost, že žiji ve svobodné zemi v hojnosti a dostatku. A ač se to v poslední době nejeví pozitivně, celý koronavirus může mít velmi dobré důsledky na lidstvo jako celek. Samozřejmě, že se najde nějaký ten skeptik, kritik, cynik, ba ti co jednoduše nechtějí dodržovat alespoň na nějaké úrovní pravidla. Co mě však potěšilo, že z jedné strany vláda nařídila karanténu, ale z druhé strany jsem spíš měla dojem, že jde o jakousi prosbu než striktní zákaz. A nejen to mi dělá radost.


Díky odpočinku se mi projasnila mysl a pochopila jsem, že ona nemoc sjednocuje společnost na daleko hlubší úrovni, než si možná uvědomujeme. V současné chvíli je vidět, jak si většina lidí mezi sebou pomáhá, ba projevuje si navzájem povděk. Záchranáři, policie i prodavačky stojí dnes na hrdinském piedestale. Mrazí mě z radosti v zádech. A snad nebudu opovážlivá, když řeknu, že tento virus přináší do naších životů pokoru a vděčnost. A ze srdce doufám, že si toho povšimne většina z nás a budeme se tímto prožitkem řídit, i když už korona zmizí.

Čti také: Žijeme ve výkonu


Čas udělat si pořádek


A jak už samotný název článku napovídá, situace dneška nás vede nejen k vděčnosti a pokoře, ale také k uvědomění si základních lidských hodnot. A že je tady přechod do jara, těla i mysli se probouzí po zimě, přichází více sluníčka, projasnění, tak i přichází do naších životů pomyslný úklid. A to nejen ten jarní v podobě vymetání každého zákoutí našeho domova.


Pokud můžete tento čas využít k tomu, abyste pracovali z domu (či nepracovali vůbec), udělejte to. Pobuďte sami se sebou, čtěte, cvičte, meditujte, odkrývejte svůj niterní svět a hlavně odpočívejte. Tento týden v "karanténě" Vám může do života (pokud se pro to rozhodnete) přinést velkou stabilitu, rozhodnost, klid, pochopení a lidskost. Nic se neděje náhodně a i v tomto případě bylo potřeba, abychom trochu přibrzdili, uvědomili si vděčnost, ba v jaké hojnosti žijeme a začali naslouchat sami sobě.


Stáhněte si zdarma:

Motivační týdeníček pro rok 2021

Prožijte rok 2021 s Dalajlámou, E. Tollem, D. Millmanem, L. Hay, W. Bowenem, A. Moorjani, N. Walshem a mnoho dalšími motivačními velikány.


Stažením získáte 52 inspirací motivačních velikánů, které Vás provedou rokem 2021.


0 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše

Připojte se k nám

Odebírejte newsletter

Kategorie

bottom of page